Co zrobić aby przyciągnąć większą ilość klientów do salonu
W biznesie, każdy klient ma rację – czasem jest zdezorientowany, czasem niedoinformowany, niegrzeczny, uparty i zmienny ale nigdy się nie myli. Czy kiedykolwiek podchodziłeś do tego w ten sposób? Jeżeli nie, to przeczytaj co zrobić aby przyciągnąć większą ilość klientów do salonu, firmy, miejsca w którym prowadzisz biznes i utrzymać Klientów.
Klienci są powodem, dla którego masz Firmę. Bez nich bez względu na to, co robisz, nie prowadziłbyś żadnej działalności.
Co zrobić aby przyciągnąć większą ilość klientów do salonu
Dlatego powinieneś podchodzić do obsługi Klienta jak podchodzisz do randki. Pielęgnuj to dobrymi nawykami i nieustającą troską. Każde nowe podejście do Klienta buduj na doświadczeniach z poprzedniego. Każda sprzedaż powinna bazować na umiejętności budowania utrzymania Klienta a nie tylko jego pozyskania.
Poniżej znajdziesz proste metody pozyskania Klienta i jego utrzymania poprzez wzmocnienie relacji biznesowych.
- Zaimponuj Klientom Twoją usługą i obsługą. Kluczem do dobrej obsługi Klientów jest traktowanie ich dobrze ale niekoniecznie tak samo. Podejdź do każdego Klienta indywidualnie. Podczas gdy jeden Klient potrzebuje bardzo dużo pomocy z Twojej strony, inny może potrzebować po prostu odrobiny prywatności przy przeglądaniu produktu lub usługi.
- Uprzedzaj potrzeby Twoich Klientów poprzez obsługę ponad sprzedaż. Dobra obsługa sprzedaje. Ale nachalna obsługa mająca na celu zwiększenie sprzedaży może zniechęcić najbardziej potrzebujących.
- Potraktuj swoich Klientów dobrze, rozwiązując ich problemy. Jeżeli nie możesz pomóc swoim Klientom, pomóż im znaleźć kogoś, kto będzie w stanie im pomóc. Klienci docenią Twoje zaangażowanie, nawet jeżeli nie otrzymasz bezpośrednio profitu z danej sprzedaży. Po prostu potraktuj to jako inwestycję. Klienci docenią Twoje porady i następnym razem, kiedy będą potrzebowali Twoich produktów czy usług – wrócą.
- Bądź innowacyjny – zrozum, że większość zasad powinna być elastyczna. Nigdy nie mów: ” Nie, to jest niezgodne z zasadami” do Klienta. Główne reguły, które panują i powinny być zawsze zapamiętane i nie powinny być łamane to takie, że Klient ma być szczęśliwy i zadowolony.
- Doceń swoich pracowników dając im opiekę i szacunek, który oni powinni okazywać Klientom. Jeżeli potraktujesz ich dobrze, Twoi pracownicy będą wielkimi ambasadorami produktu czy usługi. Jeżeli potraktujesz ich źle, to oni będą źle traktować Klientów.
- Gwarantuj, że Klienci wracają. Miej wielki plan obsługi Klientów i upublicznij to w centralnym miejscu dla wszystkich, tak aby go zobaczyli. Gdy tylko pracownicy zrozumieją znaczenie obsługi Klienta, będziesz miał Klientów, którzy zawsze będą wracać do Twojej Firmy.
Teraz gdy już wiesz co zrobić aby przyciągnąć większą ilość klientów do salonu, miejsca w którym prowadzisz działalność – wiesz już także, co zrobić by utrzymać Klienta!